terça-feira, maio 23

Letras mistas

Saadia Bedief nascera em Tessala, no departamento de Orã, na Alxéria, en Maio de 1923. Sendo uma nena, morreram seus pais, vendo-se obrigada a durmir na rua e ganhar a vida esfregando chaos nas casas dos colonizadores. Analfabeta e sem saber apenas falar francês, sendo ainda moza uniu-se a um grupo de músicos ambulantes que tocavam por cafés e tabernas. Começam tamén a chama-la para festexar bodas e circuncisões, celebrações nas que as cheikhas cantam ao sexo sem pudor nenhum.

En 1952 fai o seu primeiro rexisto fonográfico, em cera, e no 54 —xa baixo o nome de Cheikha Rimitti— grava Charak gataa, uma cançom satírica sobre o tabu da virxindade feminina (“Rompe-o, racha-o, que Rimitti o coserá de novo”). Porém, após o país acadar a independência —em 1962—, a Frente de Libertaçom Nacional impõe-lhe o veto na rádio por considerar que as suas canções estavam contaminadas pola colonizaçom.

A partir dos anos 70 principiou a dar concertos para a comunidade alxeriana no exterior até que, a finais da década, decidiu emigrar a Paris na procura de maior liberdade, estabelecendo-se no bairro de Barbès.

Pouco amiga de televisom e entrevistas, tardaria em acadar sona internacional apesar da apropriaçom de peças suas por parte das novas figuras do rai.